niedziela, 30 października 2011

Drżenie - recenzja



Drżenie
Autor: Maggie Stiefvater
Rok wydania: 16.05.2011
Okładka: miękka
Wydawca: WILGA
Moja ocena: 10/10
Opis:
„Drżenie” to pierwsza część trylogii Maggie Stiefvater, która ukazała się już w 34. krajach! Sprzedano również prawa do filmu. Przez ponad 40 tygodni książka utrzymywała się na liście bestsellerów New York Timesa.

Opowieść o wilkołakach z Mercy Falls zaczyna się w momencie, gdy jeden ze szkolnych kolegów Grace zostaje zagryziony przez wilki. Jego ciało w tajemniczych okolicznościach znika z kostnicy. Tymczasem Grace, sama jako dziecko zaatakowana przez sforę i cudem uratowana, od lat widuje pod domem wilka o złotych oczach. Mieszkańcy miasteczka wyruszają na polowanie, a Grace odkrywa, że jej wilk to tak naprawdę wrażliwy chłopak Sam, który wkrótce staje się jej bliższy niż rodzice i przyjaciółki, i o którego życie, a nawet zwykłą ludzką postać musi walczyć.

Każdy rozdział zaczyna się podaniem temperatury otoczenia. Gdy zapada zmierzch i robi się coraz zimniej, ludzie stają się wilkami. Zły człowiek pozostaje zły w wilczej skórze, a romantyk – może być wilkiem romantykiem. Jaką osobą okaże się Sam i czy uda się mu zachować ludzką postać…?

„Drżenie” to opowieść o wielkiej miłości, ale także o wielkiej samotności. O tym, jak ważna jest przyjaźń. O potrzebie akceptacji i autorytetów. O współczesnych nastolatkach.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nawet nie wiecie, jak bardzo czekałam na jakąś dobrą książkę o wilkołakach. Choć książka mnie nie zachwyciła cieszyłam się, że ją dostałam choć naprawdę aż tak bardzo mi się nie podobała. Było tam kilka scen, które mnie wciągneły, ale nie na długo. Książka dość fajna, ale dla mnie też dosć nudna i nie zbyt ciekawa, ale może kupię drugi tom. Książkę mogę tylko POLECAĆ!!! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz